اقتباسات من بعض العباقرة المشهورين

اقتباسات من بعض العباقرة المشهورين

علمت نفسي كيفية برمجة أجهزة الكمبيوتر عندما كنت طفلاً ، واشتريت أول جهاز كمبيوتر عندما كنت في العاشرة من عمري ، وقمت ببيع أول برنامج تجاري لي عندما كان عمري 12 عامًا.
– ايلون ماسك
أعتقد أنه من العدل أن نقول إن أجهزة الكمبيوتر الشخصية أصبحت الأداة الأكثر تمكينًا التي أنشأناها على الإطلاق. إنها أدوات اتصال وأدوات إبداع ويمكن للمستخدم تشكيلها.
– بيل جيتس
سواء كنت ترغب في الكشف عن أسرار الكون ، أو كنت ترغب فقط في ممارسة مهنة في القرن الحادي والعشرين ، فإن برمجة الكمبيوتر الأساسية هي مهارة أساسية للتعلم.
– ستيفن هوكينج
أعتقد أن كل شخص في هذا البلد يجب أن يتعلم كيفية برمجة جهاز كمبيوتر ، ويجب أن يتعلم لغة الكمبيوتر ، لأنه يعلمك كيفية التفكير. أنا أرى علوم الكمبيوتر على أنها فن ليبرالي. يجب أن يكون شيئًا يأخذه الجميع.
– ستيف جوبز

Quotes By Some Famous Geniuses

I taught myself how to program computers when I was a kid, bought my first computer when I was 10, and sold my first commercial program when I was 12.
– Elon Musk
I think it’s fair to say that personal computers have become the most empowering tool we’ve ever created. They’re tools of communication, they’re tools of creativity, and they can be shaped by their user.
– Bill Gates
Whether you want to uncover the secrets of the universe, or you just want to pursue a career in the 21st century, basic computer programming is an essential skill to learn.
– Stephen Hawking
I think everybody in this country should learn how to program a computer, should learn a computer language, because it teaches you how to think. I view computer science as a liberal art. It should be something that everyone takes.
– Steve Jobs

356 مشاهدة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *